Dalibor Buš, Jiří Havelka
ďábel nosí důchodky
Chodit celý den v županu. Zrušit večerku. Vysadit léky. Nebo je aspoň přestat brát podle týdenního organizéru. Vyměnit si se sousedem zubní protézu. Sníst ke svačině deset pudinků. A klidně přímo v posteli.
Poté co do domu s pečovatelskou službou přestanou docházet všichni ošetřovatelé, stává se pro seniory opuštěným ostrovem, kde je dovoleno cokoliv. Ztroskotání řádu otevře možnost nastolit nové pořádky. Je možné neopít se svobodou, když už jste ji v sobě dávno pohřbili? Lze věřit v lepší zítřky, když nemáte jistotu, že se do nich vůbec probudíte? Nebo dříve či později zlo procitne v každém z nás?
Členové Studia 60+, amatérského souboru pro seniory založeného při Divadle Husa na provázku, se už podruhé vrhají do hlubin autorské tvorby. Tentokrát v inspiraci slavným dílem Williama Goldinga o mládeži a pro mládež představí svou vlastní old adult grotesku o naší kmenové potřebě společného nepřítele. Pokud je nutné zvolit si náčelníka, měl by to být opravdu ten nejstarší? Nebo vládne ten, kdo zrovna drží ovladač?
Dalibor Buš (1989) po absolvování JAMU v ateliéru Niky Brettschneiderové získal angažmá v Huse na provázku, které je dodnes jeho domovskou scénou. V roce 2022 obdržel Cenu Thálie pro činoherce do 33 let. Vedle herectví působí také jako improvizátor, zdravotní klaun, vysokoškolský pedagog a v neposlední řadě také jako režisér. Režijně se podílel například na opeře pro děti Malý Mozart v Jihočeském divadle, která se stala vítězem ankety Jihočeská Thálie o divácky nejoblíbenější inscenaci roku 2022. Pro jeho režijní tvorbu je charakteristické ohledávání interaktivity a imerze v rámci ryze autorských projektů.
Jiří Havelka (1980) patří k nejzajímavějším a nejvšestrannějším osobnostem současného českého divadla i filmu – režisér, dramatik, herec, moderátor a po několik let vedoucí KALD DAMU. Své originální a cenami ověnčené inscenace často staví metodou kolektivních improvizací a opakovaně přitom dokazuje, že mu komplexní i ožehavá společenská témata ani překvapivé formy jejich zdivadelnění nejsou cizí. Na Provázek se vrací po svých úspěšných inscenacích Gadžové jdou do nebe (2020) a Vykouření (Cena Divadelních novin za inscenaci roku 2022).